DAG 19,20 EN 21: SAMBURU EN HUIS! - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Cynthia Alberti - WaarBenJij.nu DAG 19,20 EN 21: SAMBURU EN HUIS! - Reisverslag uit Samburu, Kenia van Cynthia Alberti - WaarBenJij.nu

DAG 19,20 EN 21: SAMBURU EN HUIS!

Door: Cynthia Alberti

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

23 Juli 2014 | Kenia, Samburu

Inmiddels ben ik alweer sinds maandagmiddag thuis, maar ik heb nog geen tijd gehad voor m'n laatste blog, dus bij deze!

SAMBURU DAG 19
Na een afscheid met de kindjes donderdagavond was het vrijdagochtend tijd om weg te gaan. Ik heb op alle bedden nog wat leuke BAM spulletjes neergelegd (ballonnen, sleutelhangers enz).
Met een wat luxere bus wat het tijd om richting Samburu te gaan, wat uiteindelijk een rit van bijna 5 uur bleek te zijn. Bij Nanyuki kwamen we de evenaar over. De laatste 1,5uur warenl door het wildlife reserve. Aangekomen bij de poorten van Samburu was het nog 19,3km naar de plek waar we sliepen. Door het reserve dus. We hebben tijdens deze tocht al vele antilopes, gazelles en dikdiks gezien. Ook waren er Zebra's te bewonderen en in de verte nog een struisvogel, olifanten en giraffes. Wauw, dit belooft een leuk weekend te worden! Aangekomen bij het tentenpark waar we slapen worden we opgewacht door een man is Masaï kleding gehuld. (dit is echt een hele coole stam, google maar eens!). Hij heette ons welkom in de super luxe lounge. Overal waar je keek was mooie natuur zichtbaar en overal liepen aapjes in het park. Samen met Merel werd ik naar onze tent gebracht. Ik zeurde al de hele busreis dat ik graag wilde douchen, maar toen ik zag dat het echt letterlijk tenten waren, alleen dan op een houten platform, keek ik Merel nog even bezorgd aan, ik kan toch wel douchen in de tent? Zorgen voor niks! We liepen onze tent binnen en daar zag ik een super deluxe inrichting! 2 geweldige hemelbedden, 2 wasbakken, een normale wc (!) en een heerlijke regendouche. Wanneer ik het balkon opliep werd ik omringd door apen en had ik uitzicht op een hele mooie rivier. Wauw, paradijs dit, echt!
Ook het eten was wel even wennen na de primitieve weken. Ik heb heerlijk genoten van een 6 gangen diner. Daarna nog even met de Masaï man sterren gekeken, niet normaal hoeveel sterren er zichtbaar zijn zo dichtbij de evenaar. Rond 11uur slapen in m'n hemelbed. Helaas lukte het niet om snel in slaap te komen, maar luisteren naar de apen die over je tent heenlopen was ook wel erg leuk!

SAMBURU DAG 20
Om 6:00 werden we wakker gemaakt, met een kopje thee. Om 6:30 vertrokken we op safari, vroeg, omdat dan de meeste dieren te zien zijn. Met onze tourbus hebben we 2,5 uur rondgereden. Hoogtepunt was toch wel de kudde van 20+ olifanten die op 3meter bij onze bus vandaan stond! Één voor één staken ze voor onze bus over, naar de andere kant van de weg, naar het water. Heel bijzonder! Ook hebben we nog een cheetah en een luipaard gezien, helaas lagen deze wel een stukje bij de bus vandaan. De troep wilde honden was nog wel erg mooi! Ze leken een beetje op Hyena's. Verder hebben we nog vele mooie exotische vogels gezien.
Terug bij de tenten nog genoten van een heerlijk ontbijtbuffet. Voor de rest van de dag lekker een beetje geluierd bij het zwembad. Het was trouwens warm in Samburu, rond de 32 graden! Om 16u vertrok de groep weer op safari. Ik ging niet mee, samen met Ellen, Kelvin, Vera en Karin hadden wij een optionele andere excursie geboekt, de sunset safari! Op een super mooie plek, met een geweldig uitzicht hebben we, met wat lekkere biertjes en wijntjes, genoten van de zonsondergang. Ellen had d'r gitaar mee, dus ook nog lekker gezongen. Na zonsondergang gewacht tot de sterren kwamen! Het was een hele gezellig en melige avond. Achteraf bleek wel dat de andere groep die op safari was, leeuwen heeft gezien, en een cheaatah die z'n prooi op at in een boom, achja dat hebben we dus gemist!
Terug in het park weer genoten van het buffet. Ineens worden we geroepen door een van de personeelsleden. Er loopt een olifant in het park! Vanaf het restaurant zien we 2 olifanten lopen in de bosjes tegenover het restaurant, wauw, heel bijzonder dit! We mogen niet meer zonder begeleiding naar de tenten (olifanten zijn nogal gevaarlijk), dus met een omweg (om niet in de buurt van de olifanten te komen) worden we naar onze tent gebracht.

SAMBURU DAG 21 EN DAG 22 SCHIPHOL!
Na een ochtendje chillen en inpakken is het tijd voor de 25 uur durende reis naar Schiphol! Om 13:30 plaatselijk tijd (12:30 NL tijd dus) vertrekken we met de bus naar Naïrobi. Een lange rit. We stoppen nog even bij de evenaar om de laatste Keniaanse Shillings uit te geven. Na een aantal uur slaat de verveling toe, ik zit naast Stella en we gaan ons maar vermaken met 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' en andere nutteloze spelletjes. Om 21:30 komen we dan eindelijk aan in Naïrobi, waar we bij de Pizza Inn nog even snel wat eten. Rond 22:30 zijn we op het vliegveld, de vlucht gaat echter pas om 02:10. We doodden de tijd maar met weerwolven. Na het inchecken nog beetje rondgedwaald op het vliegveld, wat duurt de tijd lang.
Om 02:30 vliegen we dan eindelijk weg. Iedereen probeert wat te slapen. Rond 03:45 word ik wakker gemaakt met de vraag of ik ontbijt wil (tosti, spinazie en tomaat en nog meer gekke dingen). Verdwaasd/slaperig pak ik het aan en kijk Yannick enigszins verbaasd aan, hoe laat is het? Als ik erachter kom dat het pas 03:45 is geef ik het ontbijt toch maar terug en ga ik weer verder slapen. Na een vlucht die opzich vrij snel voorbij ging landden we om 08:45 in Istanbul. Om 11:30 vliegen we eindelijk door naar Schiphol! Rond 14:15 staan we bij de bagageband. We krijgen allemaal een blaadje met je naam erboven, waar iedereen van de groep iets liefs over elkaar heeft geschreven. Na een toch wel emotioneel afscheid van de groep (ik ga iedereen echt enorm missen!!) is het tijd om door de deur naar de gate te gaan! Wauw, wat staan er een hoop mensen! Ik word opgewacht door mams en door Martijn, Sandra en Zoë! Zoë heeft heel lief een Welcome Home ballon in d'r handen! <3. Op naar huis, gelukkig maar een rit van 35 min!

Ik heb echt extreem genoten van deze 3 weken, heb heel veel gezien en geleerd. Later deze dag zal ik wat foto's op m'n blogsite plaatsen.

Dit is nog een mooie filmpje van Samburu http://vimeo.com/101504569
Aidan, onze topbegeleider, heeft hele mooie filmpjes van de reis gemaakt, zeker de moeite waard om te kijken! Je kunt ze vinden op deze site: http://vimeo.com/user7406723/videos

Bedankt aan alle volgers voor het volgen van m'n blog :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 29 juni vertrek ik voor 3 weken naar Nyeri, Kenia. We gaan daar met een groep helpen met het opbouwen en renoveren van scholen en weeshuizen. We slapen met z'n allen in een weeshuis dus we helpen daar ook mee met de dagelijkse taken en we kunnen de kinderen vermaken. Ook gaan we 3 dagen in een gastgezin slapen om het echte Keniaanse leven mee te maken. Tijdens mijn reis zal ik jullie op de hoogte houden via deze blog!

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6560

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: