DAG 17 en 18: GLIBBEREN GLIJDEN EN VALLEN - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Cynthia Alberti - WaarBenJij.nu DAG 17 en 18: GLIBBEREN GLIJDEN EN VALLEN - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Cynthia Alberti - WaarBenJij.nu

DAG 17 en 18: GLIBBEREN GLIJDEN EN VALLEN

Door: Cynthia Alberti

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

16 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Ok vandaag een niet al te lange blog aangezien ik op de telefoon van Stella typ en niet in t Internetcafe zit.

DAG 17 GLIBBEREN GLIJDEN EN VALLEN
Gisteren was ik een beetje ziekjes maar deze dag was ik ietsje opgeknapt. Gelukkig kon ik dus mee hiken. Na een hele avontuurlijke rit in de matatu (zandweg, losse stenen) waar we ons meerdere keren afvroegen wanneer ons busje ging omkantelen, kwamen we toch veilig aan boven op een berg. In de verte was een waterval te zien, daar ging de hike heen! Klein pad stijl naar beneden lekker blubberig, dus half glijdend en vallend naar beneden. Daar via een boomstam een rivier oversteken. En zo ging de avontuurlijke tocht verder. Dwars door de jungle over smalle paden, met exotische vogels in de verte hoorbaar, super gaaf! Foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus als ik thuis ben dan zal ik foto's uploaden zodat jullie een betere indruk kunnen krijgen!
Na een extreem vermoeiend uur was ik eindelijk bij de waterval en merkte ik dat ik toch nog niet helemaal hersteld was van m'n zieke dag gisteren, ik was kapot! Een paar malloten besloten nog even te gaan zwemmen bij de waterval om daarna zeiknat weer de tocht terug te maken (ik was niet een van die malloten). Na weer een avontuurlijke tocht terug kwam ik helemaal kapot aan bij de matatu. Nog eventjes Door naar Esthers Rescue Home, waar OPIN voorgaande jaren heeft gewerkt. Na een lekkere lunch was ik weer helemaal bijgekomen van de hike. Nog even met de weeskinderen gespeeld daar om vervolgens terug naar school te gaan. Een super mooie indrukwekkende en bijzondere dag, maar erg zwaar!

DAG 18 HOSPICE
Vandaag zijn we in de ochtend met een paar geïnteresseerden naar eenHospice gegaan. De rest van de groep had vandaag de laatste werkdag. Het hospice was erg bijzonder. Leuk om de verschillen en overeenkomsten te zien. Iets minder leuk was de priester die ging spreken voor de patiënten. Misschien erg interessant hoor maar het was in Swahili en t duurde een uur.. Toch was het een mooie ervaring.
Voor de rest van de dag een beetje relaxen. Morgen gaan we de werkplekken bezoeken om het eindresultaat te zien. Voor de rest is het inpakken morgen, vrijdag vertrekken we al naar Samburu! (Een heel mooi en luxe safaripark waar we in luxe tenten tussen het wild slapen!) Grote kans dat ik pas weer blog als ik thuis ben :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 29 juni vertrek ik voor 3 weken naar Nyeri, Kenia. We gaan daar met een groep helpen met het opbouwen en renoveren van scholen en weeshuizen. We slapen met z'n allen in een weeshuis dus we helpen daar ook mee met de dagelijkse taken en we kunnen de kinderen vermaken. Ook gaan we 3 dagen in een gastgezin slapen om het echte Keniaanse leven mee te maken. Tijdens mijn reis zal ik jullie op de hoogte houden via deze blog!

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 6563

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: