De eerste dagen! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Cynthia Alberti - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Cynthia Alberti - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Cynthia Alberti

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

01 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

HEENREIS (dag1)
9:00, schiphol, iedereen heeft zich verzameld en we krijgen allemaal onze Kenia trui, met onze naam erop. De sfeer is bijzonder. Excited om weg te gaan, maar toch ook moeilijk om 3 weken zonder ouders en vriendje te zijn. Gelukkig waren mam en Jeroen mee en viel het afscheid mee (alhoewel mams het wel wat moeilijk vond).

Om 12 uur ging de vlucht richting Istanbul. 3uurtjes ongeveer en we hebben zelfs lekker middageten gekregen in het vliegtuig. Op Istanbul hadden we even wat tijd en om 18:20 (plaatselijke tijd, een uur later dus) vertrokken we weer. Om 19:00 begon voetbal en hoewel er gezegd was dat we in het vliegtuig konden kijken lukte het helaas niet in ons vliegtuig :( Maar we hadden wel een entertainment system in de stoel voor ons met heel veel films, series en games, dus heb me prima vermaakt!

DAG 2
Om 0:45 kwamen we aan in Nairobi, waar we pas rond kwart voor 3 weg gingen. Helaas waren er 4 koffers en 1 gitaar kwijt.. Waarschijnlijk achtergebleven in Istanbul. Om half 4 waren we in het hostel waar we gingen overnachten. Het was nog best een vrij luxe hostel waar we toch nog net wat uurtjes konden slapen. Na een goed ontbijt was het tijd om naar Nyeri te gaan. De verloren tassen waren gelukkig al bij het hostel gebracht! Om 12:45 vertrokken we met de Matatu. Dit is een busje en deze is niet ruim! Opgepropt en al konden we beginnen aan de ruim 3uur durende rit. Benen kon je niet kwijt en als je een hobbel overging stootte je je hoofd aan het plafond. Links rechts overal inhalen, over de berm inhalen en tegen de richting inrijden. Mensen die gewoon tussen het verkeer op de 'snelweg' lopen.. Avontuurlijk, maar vooral niet teveel over nadenken dat het eigenlijk totaal niet veilig is! En de chaffeurs zijn het hier wel gewend om zo te rijden dus voelde me wel safe. Wel heel erg mooi om de omgeving te zien. En om vanuit het drukke en chaotische Nairobi naar een steeds mooiere en rustigere omgeving te rijden.

3uur later waren we op plaats van bestemming. Nyeri Primary School. Enorm groot hier! Nog wel zonder kids, die komen vanavond pas! (Ze hebben nog vakantie). Na een lunch gingen we de school verkennen. We slapen met 15 meiden van onze groep, samen met nog een stuk of 40 schoolmeiden op 1 zaal. Bij de wc's en douches kwam er toch wel een lichtelijke cultuurshock.. Wasbakken waar gewoon een gat als afvoer inzit, dus als je je handen wast worden je voeten nat :) De wc's zijn niet meer dan een gat in de grond waar het enorm stinkt. Maar ok, inmiddels ben ik wel gewend aan de wc. Douches heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ze schijnen koud te zijn! Op zulke momenten waardeer je toch wel weer extra wat je thuis hebt!
Tijd voor diner! Je krijgt ernom veel opgeschept maar het was wel lekker! Simpel rijst met wat groenten.
Na wat spelletjes gespeeld te hebben ging iedereen om 21:45 al slapen (het is hier trouwens ook maar 1 uur later).

DAG3
Ja, dag 3 is pas net begonnen. Na ontbijt heeft Ellen ons nog wat meer van de school laten zien. En daarna zijn we met een paar naar het internet cafe gegaan, waar ik nu dus zit :-) Ik ben benieuwd naar de rest van de weken. Het personeel hier is allemaal zo vriendelijk en ze zijn zo blij dat wij er zijn! Ik ben benieuwd als vanavond de kids komen. Nu is het nog vrij rustig, maar denk dat dat vanavond niet meer zo is.. :)

  • 01 Juli 2014 - 10:26

    Karolien :

    Ah wat leuk, nu al!!! Als de kids er zijn is het gedaan met de rust!! Haha maar geloof me die kids geven je energie!
    Geniet ervan!!

  • 01 Juli 2014 - 10:27

    Cynthia Alberti:

    Haha ja ik ben zo benieuwd! Kan me echt nog niet voorstellen dat er gewoon 1600 kinderen op deze school zitten!

  • 01 Juli 2014 - 10:35

    Tara:

    Oeff heimwee ... Ik ben er weer helemaal terug als ik je blog lees! Geweldig geniet ervan!!!

  • 01 Juli 2014 - 10:35

    Astrid:

    Fijn te horen dat je op de plaats van bestemming bent. Die cultuurshock ..... ha, ha, wat zal je straks die luxe hier weer waarderen. Geniet ervan en veel plezier met de kids!! XX

  • 01 Juli 2014 - 13:52

    Bianca:

    Dan pas weten we hoe verwend we zijn met al onze luxe, de reis op zich was al een hele belevenis in mijn ogen dan hé! Geniet van al de nieuwe ervaringen, groetjes

  • 01 Juli 2014 - 17:31

    Maaike:

    Komt het dat je (de lucht van) de wc al gewend bent omdat je met Jeroen samenwoont?? ;)

    Heel veel plezier en succes daar! Het is een fantastische ervaring :)

  • 02 Juli 2014 - 14:23

    Kiki:

    Leuk zeg! De sanitair went vast nog wel. Lukt het slapen met zoveel op een zaal?
    Veel plezier met de kids en met de rest van de groep natuurlijk.
    Groetjes Kiki

  • 08 Juli 2014 - 09:31

    Tamara:

    Ik reageer een paar dagen later, ben je al gewend aan de douche? Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Suriname, ook op een school, en daar had je idd alleen koude douches. Als je al een douche had trouwens, want we hebben ons twee weken in een rivier staan wassen. Mijn ervaring is dat het snel went en eigenlijk wel heel lekker is! Thuis heb ik het nog geprobeerd vol te houden, maar in ons koude kikkerlandje wil je toch wel graag warm douchen... ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Op 29 juni vertrek ik voor 3 weken naar Nyeri, Kenia. We gaan daar met een groep helpen met het opbouwen en renoveren van scholen en weeshuizen. We slapen met z'n allen in een weeshuis dus we helpen daar ook mee met de dagelijkse taken en we kunnen de kinderen vermaken. Ook gaan we 3 dagen in een gastgezin slapen om het echte Keniaanse leven mee te maken. Tijdens mijn reis zal ik jullie op de hoogte houden via deze blog!

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 6549

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Nyeri, Kenia

Landen bezocht: